woensdag 15 juni 2011

Subscription opened for adventure event

Scroll down for Dutch text

As of today - you can subscribe for the adventure event on July the 17th. The event will take place around Utrecht, so the text is in Dutch. If you want more info in English, send us an email.

Inschrijving geopend voor het From Utrecht with Love Adventure Event!

Zin in een afwisselende dag buiten sporten en een fysieke uitdaging?  Schrijf je dan in voor het FROM UTRECHT WITH LOVE ADVENTURE EVENT! 
Max.20 teams kunnen meedoen, dus wees er snel bij.

Wanneer:         17 juli 2011
Start:               11.00 uur.
Briefing:           10.00 uur.
Eindtijd:           Tussen 16.00 en 17.00 uur
Waar:              Start in Utrecht (Griftpark) in onbekende richting
Wat:                Fietsen, lopen en special tasks!
Wie:                Teams van twee personen
Waarvoor:        Voor een gezellige dag én de opbrengst van deze dag komt ten bate aan Pink Ribbon!
Kosten:            25 euro per persoon

Wat ga je doen?
Het From Utrecht with Love Adventure Event bestaat uit verschillende onderdelen, die met behulp van een kaart worden afgelegd. Dat wil zeggen dat er een aantal coördinaten zijn uitgezet en dat je zelf met een kaart, een kaarthoekmeter en een lijst met coördinaten bepaalt welke route je af gaat leggen. Het parcours is niet bijzonder zwaar, dus iedereen kan meedoen en de finish halen. Bovendien kun je zelf je route en je eigen tempo bepalen.  Ook is het mogelijk om tijdens het adventure event een aantal special tasks uit te voeren. Er is bij het uitzetten van het event rekening gehouden met het niveau van de deelnemers: er is een parcours voor beginners (minimaal 2 a 2,5 uur op rustig tempo kunnen fietsen op verharde paden en een uurtje kunnen wandelen) en een parcours voor meer ervaren deelnemers (uurtje met korte pauzes kunnen hardlopen, minimaal 2 uur kunnen fietsen op onverhard terrein).
Wat heb je nodig?
Een basisconditie en wat doorzettingsvermogen, ATB of gewone fiets, fietshelm, EHBO-set, goede verzekering, het ondertekenen van een verklaring waarin de aansprakelijkheid wordt uitgesloten en een goede kaarthoekmeter, een regenjas, een reddingsdeken, een GSM (gesealed), pen/viltstift of vulpotlood om de coordinaten mee in te tekenen, een rugzak (met drinkzak of bidon en eten voor onderweg), zwemspullen, etc. Wat kaartleeservaring is mooi meegenomen, maar voorafgaand aan het adventure event zal een korte uitleg worden gegeven over hoe het werken met de kaarthoekmeter en het intekenen van de coordinatoren werkt.(Hierover is overigens ook veel informatie te vinden op internet!) Het lijkt moeilijk, maar het valt best mee… Tijdens de race kan door de minder ervaren kaartlezers ook de hulp van vrijwilligers worden ingeroepen om hen te helpen bij het intekenen van de coördinaten.
Na de race
Na afloop van de het adventure event kun je deelnemen aan een gezellig BBQ, waar je onder het genot van een lekkere pasta, een mooi stuk vlees/vis en een lekker drankje kunt nagenieten van de fysieke inspanningen.
Kosten van de BBQ: 12,50 euro per persoon.
Hoe meld je je aan?
Dit kan door voor 12 juli 2011 een e-mail te sturen naar FUwL2011 @ hotmail.com. Vermeld daarin jullie namen, adresgegevens, teamnaam en of je deelneemt aan de beginners of de sportieve variant. Voor je de mail verstuurt, neem je onderstaande voorwaarden grondig door; daarna vermeld je bij de aanmelding dat je de voorwaarden hebt gelezen en geaccepteerd (verplicht!). En maak vervolgens het bedrag over op rekening 19 8482 035 t.n.v. C. van der Geest inzake: From Utrecht with Love. Pas na ontvangst van juiste inschrijfbedrag is jullie inschrijving voor het event en/of BBQ definitief.

Afbeelding van de benodigde kaarthoekmeter (te koop bij buitensportwinkels)

Voorwaarden From Utrecht with Love Adventure Event 2011


1.     Algemene regels

1.1 Deelnemers nemen geheel op eigen risico deel aan het From Utrecht with Love Adventure Event en kunnen alleen deelnemen als de aansprakelijkheidsformulieren zijn ingevuld en ondertekend. Dit dient voor de start op 17 juli 2011 te gebeuren. Hiermee verklaren zij dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor alle mogelijke gevolgen van deelname aan het evenement en dat volledig op eigen risico wordt deelgenomen.  

1.2  Iedere deelnemer dient zelf te beschikken over een (ziektekosten)verzekering welke alle mogelijke risico’s van het From Utrecht with Love Adventure Event volledig dekt. De organisatie kan niet voor enige kosten op dit gebied aansprakelijk worden gesteld.

1.3 Een deelnemer kan alleen aan het event deelnemen als de materiaalcontrole positief doorstaan is. Tijdens het event kan hierop ook gecontroleerd worden en hieruit kunnen sancties volgen. De sancties kunnen variëren van het innemen van behaalde checkpoints/controlepunten (CP's) tot uitsluiting van verdere deelname aan het event. Een lijst met verplichte materialen per onderdeel en sancties wordt uiterlijk 15 juli 2011 kenbaar gemaakt op http://fromutrechtwithlove.blogspot.com/.  

1.4 Deelnemers mogen geen hulp (diensten of goederen) en aanwijzingen ontvangen van derden.  Voor supporters is het wel toegestaan om op wisselpunten en speciale punten te gaan kijken.

1.5 Natuur is de basis voor adventure racen. De natuur moet worden gerespecteerd en niet worden verstoord.

1.6 Geproduceerd afval moet worden meegenomen. Indien dit niet gebeurt en de organisatie constateert dit worden hiervoor 100 punten per keer in mindering gebracht op het totaal aantal behaalde punten. De organisatie kan ook besluiten om bij herhaling het team op te diskwalificeren. 

1.7 Indien een teamlid in nood is, mag deze niet alleen achterblijven. Alleen wanneer een oproep voor hulp niet mogelijk is en er geen omstanders zijn en het teamlid niet vervoerd kan worden, is het toegestaan de persoon achter te laten om hulp te halen. Zorg ervoor dat de locatie van het achtergelaten teamlid op kaart is ingetekend, voordat het teamlid wordt achtergelaten. Laat het teamlid goed verzorgd achter (kleding, water, voeding, reddingsdeken). Bel alleen in levensbedreigende situaties 112, neem anders contact op met de organisatie van het From Utrecht with Love Adventure Event.

1.8 Deelnemers dienen zich te houden aan de geldende verkeersregels. Verkeersregels gaan boven alles!

1.9 Deelnemers mogen geen privéterreinen en natuurgebieden (buiten de toegestane paden) betreden mits dit volgens de geldende regels gebeurt. In principe hoeven de deelnemers geen privéterreinen te betreden. Willen deelnemers toch privéterrein betreden dan dient hierover toestemming gegeven te worden door de eigenaar van het terrein. Het 'overleg' met de eigenaar maakt in een dergelijk geval onderdeel uit van het event. De tijd welke met overleg verstrijkt is voor rekening van de deelnemers. Dus tracht snel, hoffelijk, beleefd en afdoende op te lossen.

1.10 Iedere deelnemer moet kunnen zwemmen.

1.11 Ieder team krijgt van de organisatie een startnummer. Dit startnummer dient te allen tijde zichtbaar gedragen te worden. Bij overtreding volgt een sanctie.

1.12 Alle deelnemers moeten een helm dragen geschikt voor de specifieke onderdelen. Voor het fietsen is een gekeurde fietshelm verplicht.

1.13 Ieder team is verplicht om tijdens het event een EHBO-set bij zich te dragen. Verplichte inhoud van EHBO-set wordt uiterlijk 15 juli 2011 kenbaar gemaakt op http://fromutrechtwithlove.blogspot.com/.


2. Teams

2.1 Een team bestaat altijd uit 2 personen van minimaal 18 jaar. Het is een self-supporting race.

2.2 Teamleden blijven tijdens het event binnen een maximale afstand van 100 meter van elkaar, tenzij eventueel anders aangegeven door de organisatie.

2.3 Beide teamleden dienen gezamenlijk de CP's en WP's (wisselpunten) aan te doen, tenzij eventueel anders aangegeven door de organisatie.

2.4 Beide teamleden zijn geregistreerd bij de organisatie.

2.5  Tijdens de race dienen de teams zelf voor eten en drinken te zorgen.


3. Route

3.1 De route wordt kenbaar gemaakt via door de organisatie verstrekte kaarten. Deze worden voor de start en tijdens het event uitgereikt.

3.2 De WP's moeten in de aangegeven volgorde bezocht worden tenzij anders is aangegeven.

3.3 De route en volgorde tussen de CP’s, is vrij te bepalen, zolang aan regel 3.2 wordt voldaan en tenzij anders is aangegeven door de organisatie.

3.4 De route kan op ieder moment worden verkort, verlengd en/of veranderd door de organisatie, vanwege weersomstandigheden en/of veiligheidsredenen.
 
3.5 Het beklimmen, passeren en/of beschadigen van afrasteringen is verboden. Voor alle beschadigingen aan zaken van derden of aan zaken van andere teams of de organisatie zijn de teamleden persoonlijk verantwoordelijk. Deze verantwoordelijkheid kan op geen enkele wijze worden afgeschoven op derden of de organisatie.

3.6 Aanwijzingen van de organisatie dienen te allen tijde te worden opgevolgd. De leden van de organisatie zijn duidelijk herkenbaar. Informatie hierover volgt tijdens de briefing.

3.7 Het is niet toegestaan (en zeer onsportief) om wijzigingen aan te brengen aan of rond de onbemande CP's of deze te verwijderen.

3.8 Indien een team zich tijdens de race terugtrekt dan dient de organisatie zo snel mogelijk te worden ingelicht met alle mogelijke middelen. Dit is een belangrijke veiligheidsregel met name om onnodige, uitgebreide en kostbare zoekacties te voorkomen.

3.9 Het gebruik van niet getolereerde navigatiemiddelen (zoals bijvoorbeeld telefoon, GPS, eigen kaarten, hulp van derden etc) leidt tot diskwalificatie. Indien dit voor een ander team is welke in nood verkeert dan geldt deze laatste regel niet.      


 4. Overige bepalingen

4.1 De sluitingstijd van de CP's en WP's wordt meegedeeld tijdens de briefing en deze zal plaatsvinden vlak voor de start van het event.

4.2 Elk team dient verplicht bij de briefing genoemd in 4.1 aanwezig te zijn.  

4.3 Eventuele protesten kunnen tot 1 uur na het event worden ingediend. 

4.4 Bij het terugtrekken van ingeschreven teams voor 17 juli 2011 – ongeacht de reden hiervan - geldt dat het inschrijfgeld niet zal worden teruggegeven. De opbrengst van het From Utrecht with Love Adventure Event komt ten goede aan Pink Ribbon.

4.5 De organisatie kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld door welke vorm van schade dan ook, zowel materieel als immaterieel. Daaronder valt ook diefstal van eigendommen van de deelnemers, letselschade of welk ander denkbaar financieel nadeel dan ook dat met betrekking tot dit event wordt geleden.

4.6 Sabotage, vernieling van eigendommen of land, oneerlijk gedrag en het bezit en/of gebruik van verboden materialen door deelnemers resulteert in een diskwalificatie.

4.7 Wij verwachten van een ieder een sportieve inzet. De organisatie heeft er alles aangedaan om een zo gevarieerd en eerlijk mogelijk event neer te zetten maar een foutje is snel gemaakt. Mocht je dit ervaren, meld het dan en ga er sportief mee om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten